piątek, 13 lutego 2015

Co facebook wie o kulturze?

[Davey Heuser]

Korzystając z tego, że na Twitterze istnieje taki świetny zwyczaj polecania tego, co zwyczajnie dobre (#ff, czyli follow friday), podrzucam wam dzisiaj kilka linków do facebookowych profili, które warto mieć na oku jeśli lubicie kulturę (od tych najbardziej do najmniej popularnych). Do większości z nich lepiej nie podchodzić tak zupełnie na poważnie. Na liście brakuje stron prowadzonych przez autorów blogów, bo z nimi musiałaby ona być przynajmniej cztery razy dłuższa :)

  • Filmidło, które cieszy się ogromną popularnością wśród lubiących kino, a to dlatego, że nie podrzuca kolejnych tytułów z dopiskiem "warto obejrzeć", ale zasypuje nas cytatami - przypomina o tym, co już widzieliśmy i pozwala wybrać to, co może nas zainteresować.

  • Sztuczne fiołki, niesamowity projekt, który udowadnia, że jeśli ma się pomysł na sztukę to można nią zainteresować nawet tych wiecznie nieprzekonanych. 

  • Stanisław Wokulski mógłby zagwarantować mały zawał polonistkom bez poczucia humoru, ale reszta świata może bez obaw śledzić jego przemyślenia na temat jak zawsze nieszczęśliwej miłości.



    • Nie lubię czytać - ta strona tutaj trochę ze zdziwienia, bo kiedy na nią trafiłam, byłam pewna, że jest to profil o książkach z trochę przekornym tytułem, a jednak nie. Po prostu pięćdziesiąt tysięcy ludzi postanowiło poinformować innych, że naprawdę nie lubią czytać.
    Aha.


    • Muzeum Narodowe, bo generalnie warto śledzić oficjalne profile różnych instytucji kulturalnych, ale ten podwójnie, bo czasem można natrafić na akcje w stylu #miloscdosztuki.


    • Informacje oczywiste, czyli ze sztuki wyższej schodzimy do popkultury. Serialowo-filmowe komentarze aktualnych wydarzeń. 

    • Bilet normalny czy ulgowy? tak - polecane nie tylko tym pracującym w kinie, którzy chcą się upewnić, że to nie oni mają niesamowite szczęście do dziwnych klientów, my po prostu tacy jesteśmy ;)

    • Nowohucianie - rewelacyjny projekt, który jest tak jakby facebookową wersją reportażu. Opowiada o mieszkańcach krakowskiej Nowej Huty.
    • Z jakiego filmu ta piosenka? to z kolei coś, co dobrze byłoby zobaczyć w bardziej rozbudowanej wersji, bo póki co pomysł jest, ale z realizacją trochę gorzej.
    "Zimowy ranek.
    Internet
    Nie działa".
    Bashō
    Na tej dwunastce kończę i mam nadzieję, że dorzucicie też coś od siebie.

    11 komentarzy:

    1. W 100% popieram wszystko, co tu napisałaś. Od siebie dodałabym jeszcze profil "Facecje", w którym jestem ostatnio wprost zakochana :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. O rany, zupełnie o nich zapomniałam - dzięki za przypomnienie ;)

        Usuń
    2. Wybrałaś cudeńka, kilak kojarzę - inne chcę poznać :)
      Ja lubię jeszcze "Ilustrowany podręcznik dla młodzieży dobrze wychowanej" :D

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jeśli chodzi o tytuł to dla mnie mistrzostwo świata :D Lecę poprzeglądać!

        Usuń
    3. Jestem chyba totalnie w tyle, bo wydaje mi się, że nic z tego nie kojarzę xD Ale na pewno zajrzę potem i pewnie jakieś lajki pójdą ;) Czuję się doedukowana ^^

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Wychodzi na to, że chyba po prostu siedzimy w trochę innych internetach ;) Mam nadzieję, że coś z tego się spodoba.

        Usuń
    4. Sztuczne fiołki uwielbiam :)

      OdpowiedzUsuń
    5. Jestem totalnie w lesie jeśli chodzi o internetowe śmieszne rzeczy.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Szczęściara - oszczędzasz na tym mnóstwo czasu :D

        Usuń