poniedziałek, 9 września 2013

Cafe Fińska - źródło zdjęcia

W trakcie jednych z moich ulubionych zajęć na studiach (postudiowała chwilę i już z ulubionymi zajęciami wyskakuje :)) uczyliśmy się, jak startować z firmą od zera i gdzie szukać funduszy na sfinansowanie mniej czy bardziej oczywistych pomysłów. Myślałam wtedy o tym, jak mnóstwo projektów i inicjatyw marnuje się, bo ludzie zwyczajnie nie wiedzą, że brak pieniędzy nie zawsze musi być największą przeszkodą.

Dzisiaj mam dla was dobry przykład, konkurs inicjatyw Groupon Starter. Jest w nim do zgarnięcia dziesięć tysięcy złotych na realizację projektu o zasięgu lokalnym. Jeszcze niecałe dwa tygodnie temu można było zgłaszać swoje pomysły, teraz trwa głosowanie na najlepsze z nich. To dobry moment, żeby dołożyć swoją cegiełkę, wziąć udział w zmienianiu własnego miasta - Krakowa, Poznania, Łodzi, Trójmiasta lub Warszawy.

Może się dziać i to bardzo pozytywnie. Kulturowo, ale nie tylko, bo o pieniądze walczą przeróżne inicjatywy (a także oferty, jakie miałyby pojawić się na stronie Groupona), od propozycji pomalowania na kolorowo klatek schodowych w Łodzi po warsztaty z robotyki dla dzieci i młodzieży we Wrocławiu. Mój typ, oczywiście w Krakowie, to Cafe Fińska. Mam nadzieję, że uda się przedłużyć i rozwinąć ten projekt. 

Propozycje tego, co może się dziać w twoim mieście - fragment strony Groupon Starter

Czasami trzeba pomóc swojemu miastu (albo takiemu, do którego wpadamy od czasu do czasu) w zostaniu najfajniejszym miejscem na świecie. Niektórym naprawdę chce się działać w tym kierunku i dobrze byłoby dać im motywacyjnego kopa, poprzeć to, co robią, żeby wiedzieli, że to naprawdę ma sens. Czasem wystarczy jeden kciuk uniesiony w górę, by ktoś zaczął działać, a dzisiaj to wy macie szansę zostać takimi "motywatorami".

Do 15 września możecie poodwiedzać tę stronę, pobawić się kolorowymi kafelkami i przy okazji znaleźć pomysł wart wspierania. Może ten wasz jeden głos zadecyduje o tym, że na krakowskich błoniach pojawią się szafki depozytowe albo będzie można wykupić sobie kurs w manufakturze czekolady? Zwycięzców poznamy pod koniec września, wtedy też ich plany zaczną się urzeczywistniać.

______________

O konkursie wspominam wam dlatego, że mnie o to poproszono, a ja bardzo lubię wspierać ciekawe inicjatywy - żeby się działo po prostu :) 

11 komentarzy:

  1. No no, szkoda tylko, że mojego miasteczka tam nie widzę :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, tym razem wzięto pod uwagę tylko największe miasta Polski. Może kiedyś ktoś pomyśli też o tych mniejszych, bo tam pole do popisu jest nawet większe :)

      Usuń
    2. @KulturkaMaialis Nie jesteś w tym sama. ;)

      Usuń
  2. Ja także mieszkam w takiej ,,dziurze'', że wszędzie daleko ;-(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super akcja! Ty to zawsze coś fajnego wynajdziesz:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurs w manufakturze czekolady? Brzmi naprawdę smakowicie...;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekam, aż w Polsce zaczniemy używać kickstartera. Mam kilka pomysłów, jak go wykorzystać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że mieszkam w małym miasteczku, a niestety takie nie są brane pod uwagę..

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz, że Twój post jest lepszy od podstaw przedsiębiorczości w liceum? Doświadczenie na razie mam małe, ale już zdążyłem nasłuchać się na temat historii pieniądza, rodzajach pieniądza i nieźle naziewać się, co zresztą przypadłość pospolita - moje badanie opinii publicznej wykazało, że moi koledzy z klasy też mieli taki sam problem. :)

    OdpowiedzUsuń