czwartek, 8 sierpnia 2013


Podczas gdy wy męczycie swoją wyobraźnię robiąc zdjęcia i tworząc odpowiedzi konkursowe, ja układam sierpniową listę książek wartych przeczytania - przynajmniej na pierwszy rzut oka, bo większość z nich całkiem niedawno (albo jeszcze nie) trafiła do księgarń. Pięć tytułów to szeroko pojęta literatura faktu (jeden nie należy do mnie, ale o tym przekonacie się za kilka dni), szósty jest poradnikiem, a siódmą powieść zalicza się do klasyki. Do tego magazyny do nauki języków obcych i można liczyć na naprawdę ciekawy literacko miesiąc... Oczywiście pod warunkiem, że zdążę z tym wszystkim do września :) 

  • Na początek Kapuściński i jego "Ten inny" od Szuflady. Nie jest to typowa książka, ale króciutki zbiór wykładów wydanych na tej samej zasadzie, co "Autoportret reportera".
  • Dalej "Sonnenschein", czyli mój nabytek z krakowskiego Składu Tanich Książek, o którym wspominałam już na facebooku. 
  • Od Czarnego na sierpień "Listy do mojego oprawcy". Zastanawiałam się jeszcze nad "Papuszą", ale ostatecznie postawiłam na ten tytuł.
  • Od Wydawnictwa Esprit "Otwarty umysł, wierzące serce", bo papież Franciszek zdążył już zyskać moją sympatię, ale też trochę w klimacie wiadomości o tym, że najbliższe Światowe Dni Młodzieży zostaną zorganizowane w Krakowie.
  • Kolejny tytuł to coś, co powinno was zainteresować. Ja już mam swój egzemplarz "Legionu", dostałam Cherezińską w prezencie. Wy też możecie go otrzymać - ode mnie i od Wydawnictwa Zysk i S-ka. Szczegóły niedługo, a tymczasem zapraszam do przypomnienia sobie mojej rozmowy z autorką.


  • Co mamy dalej? Przede wszystkim Charlottę Bronte i jej "Jane Eyre. Autobiografię". To mój egzemplarz i nim się nie podzielę, ale Wydawnictwo MG chętnie odda jeden komuś z was :)
  • Jest i poradnik. "Techniki zapamiętywania" od Samego Sedna do przeczytania w ramach projektu Samorozwój, bo jeszcze nie narzekam na aż za dobrą pamięć (i pewnie nigdy nie będę).
  • Na końcu, ale nie najmniej ważne, magazyny do nauki języków od Colorful Media. Właśnie czytam "Francais Present" na zmianę z "Business English Magazine" i mogę powiedzieć jedno: coś wspaniałego! Każdy, kto lubi czytać, polubi też uczenie się w ten sposób angielskiego, francuskiego czy hiszpańskiego.



To moje wszystkie plany na sierpień, więcej pewnie przeczytać nie zdążę - ta pogoda, góry pod nosem... Zanim jednak poznacie moje opinie na temat tych książek, opowiem wam jeszcze o lipcowych lekturach - "Lekcjach Madame Chic" i "Królowej", bo wpisy o nich już czekają w kolejce :) 

A jakie są wasze literackie plany na sierpień?

11 komentarzy:

  1. Moje plany literackie.. a się zobaczy :) Czytam, co wpadnie w ręce z półki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam jeszcze konkretnych planów, wszystko na spontanie. Na pewno "Obca pamięć" i "Blondynka na Jawie" i pewnie "Piąta fala" jeżeli dotrze a reszta to pewnie jakieś zaległości, które czekają od niepamiętnych czasów na półce ;] Teraz biorę się za napisanie opinii na temat "Złotego mostu", który skończyłam wczoraj i zaczynam właśnie "Obcą pamięć"... a i bym zapomniała, czekam na swoje magazyny ;) English Matters, Espanol! Si, gracias i nawet załapałam się na Deutsch Aktuell :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje plany na sierpień to "W otchłani", "Sztuka uprawiania róż z kolcami", "Greckie wakacje" oraz parę innych książek. Mam bardzo urozmaiconą listę czytelniczą. :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. O, "Lekcje Madame Chic" i "Królowa" to książki, które i być może ja bym przeczytała. :) A ze stosu to dla mnie jak najbardziej "Jane Eyre. Autobiografia" i magazyny do nauki języków obcych - tylko że wybrałabym te do języka angielskiego. :) Może przeczytałabym też książkę Papieża Franciszka.

    PS Czyżbyś współpracowała z Colorful Media? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja z Czarnego mam upatrzonego "Świętego psychola", ale póki co czytam beletryzowaną biografię Elżbiety Batory (świetna jest!), a potem - coś z mojej półki, nareszcie! Chętnie podebrałabym ci Charlottę Bronte i "Królową" :)
    Przyjemnej lektury!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. najnowsza Bronte też zagościła ostatnio na mojej półeczce- już nie mogę się doczekać lektury! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdrość mnie zżera! A zazdrość i upał to coś strasznego!
    kolodynska.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. super stos, najbardziej zazdroszczę Charlotty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznaję, zachęcający do czytania stosik. Szczególnie pozycje wyd. Czarne pięknie się prezentują. :)

    OdpowiedzUsuń