poniedziałek, 11 marca 2013

Poznaj TEDa


Poznaliście już Teda? 
(Haaaaave you met Ted?)

TED to pomysły, idee, którymi warto dzielić się z innymi, to zarażanie obcych ludzi swoimi pasjami, opowiadanie o tym, co ważne dla każdego. Zasady są całkiem proste: każdy mówca dostaje do dyspozycji około dwudziestu minut i salę wypełnioną ludźmi  a to, co z nimi zrobi (uśpi, rozbawi, zmusi do myślenia), zależy od niego. Wszystko zaczęło się w Stanach i powędrowało w świat - także do Polski (w wersji TEDx).

Wiesz już, o czym chciałbyś opowiedzieć innym?

Pan Jacek Walkiewicz postawił na motywowanie. Mówił o tym, dlaczego czasem warto wydać sto tysięcy złotych na campera i czemu podróże nie zawsze kształcą.

Po obejrzeniu filmiku z jego wypowiedzią postanowiłam zrobić coś, o czym myślałam już od dłuższego czasu, a skoro mnie nie zaszkodziło, może wy też powinniście zerknąć? :)

10 komentarzy:

  1. Znam TEDa od bardzo dawna (przy okazji, świetne nawiązanie do "Jak poznałem Waszą matkę" :) i uważam to za świetny pomysł. Tym bardziej, że wykłady z całego świata tłumaczone są na setki języków i nawet nie znając angielskiego, można oglądać wykłady o fizyce, czy psychologii :)
    A wykład pana Jacka Walkiewicza, który obejrzałam kilka dni temu, rzeczywiście zaraża :) Dawno nikt mnie tak nie zmotywował do działania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam posłuchać słów mądrych ludzi, który w fajny sposób ukazują na wiele rzeczy. Nie narzucają nam niczego, a wręcz sprawiają, że sami zaczynami się nad nimi zastanawiać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne to, ale rzadko mam kiedy ich posłuchać ;) Ale dobrze, że o tym piszesz!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie znam TEDa. Widać, jestem sto lat za murzynami:-))Ale jak będę miała okazje, to chętnie posłucham jego wykładów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to ja chyba też, bo nie kojarzę faceta :)

      Usuń
  5. TEDa znam od bardzo dawna, wcześniej oglądałam filmiki z polskimi lub angielskimi napisami, a teraz możemy oglądać naszych rodzimych 'mówców'. Jest to wspaniała idea, dzięki TEDowi dowiedziałam się wieelu przeciekawych rzeczy i podszkoliłam angielski :)
    Wykład Jacka Walkiewicza oglądałam, po tym filmiku sam Walkiewicz stał się znany dla szerszej publicznosci, zaczął pisać dla na:temat- i bardzo dobrze, Polakom jak najbardziej potrzeba takich motywacji :-)
    Bardzo fajnie, że promujesz takie akcje na swoim blogu! :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię słuchać mądrych ludzi, więc szkoda, że jednak I haven't met TED yet ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam tą inicjatywę, świetna sprawa;) Obejrzę zamieszczony przez Ciebie filmik, mam nadzieję że i mnie do czegoś zmotywuje!
    Mogę podzielić się moim ulubionym wykładem: http://www.ted.com/talks/lang/pl/jonathan_harris_collects_stories.html
    Wprawdzie należy do trochę innej kategorii, ale myślę że jest wart obejrzenia. Bardzo mnie zaciekawił.
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie poznałam TEDa :D Aczkolwiek słyszałam :) Dzięki Tobie czuję się zachęcona do wdrążenia się w ten temat. Mam nadzieję, że zostanę natchniona pozytywną energią do działania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam TEDa, ale może od takiej bardziej praktycznej strony. Oprócz bardzo ciekawych wykładów z różnych stron świata TED daje wspaniałe możliwości początkującym tłumaczom, którzy mogą zmierzyć się z przeróżną tematyką.

    Dzięki za wykład pana Walkiewicza. Muszę go sobie przemyśleć :)

    OdpowiedzUsuń