czwartek, 21 lutego 2013


Dlaczego dla tych, którzy (tylko lub aż) czasem oglądają telewizję? Przede wszystkim dlatego, że niektórzy w ogóle do niej nie zaglądają, ale też - bo ci, którzy nadrabiają statystyki za tę pierwszą grupę, pewnie nawet nie zwrócą uwagi na dwie serialowe nowości w TVP. I chociaż ja sama spędzam przed telewizorem góra pół godziny w ciągu tygodnia (a i to najczęściej przypadkiem), tym razem polecę wam zarezerwować piątkowe i poniedziałkowe wieczory, bo naprawdę warto to zrobić.

W angielskim stylu



Ci, którzy lubią austenowe klimaty, a jeszcze nie widzieli Downton Abbey, mają sporo do nadrobienia. Ten serial to nie tylko wciągająca historia, ale też świetna sceneria i kostiumy, rewelacyjne tło (Anglia w progu XX wieku) i gwiazdorska obsada na czele z Maggie Schmith. Szkoda tylko, że polski dubbing pozbawi tę produkcję jeszcze jednej mocnej strony - wszechobecnego angielskiego akcentu. Nieprzekonani powinni wiedzieć, że jest to chyba najbardziej nagradzany serial na świecie.

Premiera 4 marca 2013 o godzinie 21.50.
(TVP1)

W muzycznych klimatach


W ubiegłym roku do księgarń trafiła książka Anna German o sobie. Teraz mamy okazję poznać tę historię w innej formie. Tajemnica białego anioła to opowieść o dziewczynie, która nie planowała kariery piosenkarki, a jednak jej życie potoczyło się w kierunku muzyki. Twórcami serialu niestety nie są Polacy, ale znaleźli się oni wśród obsady (główną rolę zagrała Joanna Moro). Warto dodać, że przy produkcji wykorzystano autentyczne nagrania Anny German!

Premiera 22 lutego 2013 o godzinie 20.20.
(TVP1)

Są jakieś szanse na to, że poświęcicie tym serialom kilkadziesiąt minut tygodniowo? :)

23 komentarze:

  1. Downton Abbey obejrzę na pewno :) A co do serialu o Annie German...hmm myślę, że przynajmniej pierwszy odcinek na pewno obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem strasznie ciekawa serialu o Annie German:) A co do seriali, jestem wielką fanką "Dynastii Tudorów" (chyba kończy się właśnie trzeci sezon), choć nie pogardziłabym i "Downtown Abbey". Ogólnie to lubię produkcje BBC, ostatnio zauroczyła mnie "Tessa d'Urbervilles" i "Londyński szpital" :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, "Tudorów" też uwielbiam, a "Downton Abbey" nawet jeszcze bardziej :)

      Usuń
  3. Ten piwerwszy wydaje się interesujący. Wpiszę go sobie do kalendarza, że by nie zapomnieć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe seriale, ale nie wiem, czy będę je oglądać. Rzadko wybieram telewizje. Raczej ona przegrywa w starciu z książką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Downton Abbey to rewelacja :) A Serial o Annie German mam w planach

    OdpowiedzUsuń
  6. Downton Abbey to już mam w planach od dawna, dlatego cieszę się, że telewizja go puści, łatwiej będzie mi się zmobilizować i obejrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam już za sobą trzy sezony "Downton Abbey" i czekam na następny. I w sumie cieszę się z tego, bo chyba bym oszalała oglądając ten serial z polskim dubbingiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam telewizora, ale oba chętnie bym obejrzała :) Czekam aż Anna German pojawi się w sieci :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Drugi obejrzę na pewno. A ten pierwszy zaciekawił mnie mniej, ale zerknę, bo w dniu moich urodzin będzie "premiera" ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie ma szans żebym poświęciła na serial kilkadziesiąt minut tygodniowo. Raz, że seriale to nie moja bajka, dwa, wolę w tym czasie obejrzeć wiadomości np. mój ulubiony szybki teleekspres :-), lub zawiesić oko na innych programach publicystycznych.

    OdpowiedzUsuń
  11. Może się skuszę... :) Na pewno na Downtown Abbey, a odnośnie drugiego, to jeszcze nie wiem. Może? ;)
    Pozdrawiam!
    D.

    OdpowiedzUsuń
  12. Downton Abbey chętnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Musi, bo zamierzam się ją kupić ^^ (zacznę zbierać tę serię od końca, a co! :D)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten pierwszy był na TVN Style, czasem go oglądałam, kapitalnie nakręcony...

    OdpowiedzUsuń
  15. W telewizji raczej oglądać nie będę, bo rzadko kiedy pasuje mi godzina emisji. Nie wykluczam jednak, że jak pojawią się te odcinki w sieci to zerknę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. W planach mam Downtown Abbey, ale raczej go obejrzę na komputerze, bo teraz nie mam za bardzo dostępu do tv.

    OdpowiedzUsuń
  17. W każdym szaleństwie jest metoda :D

    OdpowiedzUsuń
  18. z przyjemnością sprawdzę oba :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Downtown Abbet oglądałam na TVN STYLE i bardzo miło wspominam, a co do serialu, który dzisiaj się pojawi na Tvp 1 sama nie wiem. Jeśli będę miała chwilkę to zerknę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Downton Abbey jest rzeczywiście niezwykły, ale to chyba jak wszystkie tego typu produkcje BBC :). Oryginalny scenariusz + śmietanka aktorska +niezwykły, dawno angielski klimat = to co tygryski lubią najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Na pewno najpierw się zabiorę za Annę German - Downtown Abbey na razie mnie nie przyciąga. I to już będzie czwarty/piąty serial, który oglądam. Nie dobrze :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja oglądam od początku oba seriale w telewizyjnej jedynce. Dla uściślenia: "Downton Abbey" nie jest emitowany z dubbingiem, listę dialogową czyta lektor. A dla posiadaczy cyfrowych cudów techniki istnieje możliwość włączenia polskich napisów. Tak więc angielski akcent jest słyszalny.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń