niedziela, 23 grudnia 2012



Dzisiaj trochę oczywistości - no chyba że ktoś jeszcze nie zauważył Świąt za oknem lub nie słyszał o kłopotach Świata Książki. Dorzucam swoje trzy grosze na szybko i w skrócie, by nie odciągać was od zajęć i niedzielnego lenistwa :)


Świat, o który trzeba zawalczyć

Być może nie każdy czyta książki wydawane przez Świat Książki, ale prawda jest taka, że wszyscy kojarzą to wydawnictwo jako jedno z największych i najpopularniejszych. Właśnie dlatego wiadomość o możliwości jego upadku powinna zmartwić miłośników literatury - skoro nawet ono nie jest w stanie utrzymać się na rynku, jak inne (mniejsze) mają tego dokonać? I czy poziom czytelnictwa naprawdę jest tak tragicznie niski?

Mimo wszystko mam nadzieję na cud. Świat Książki to jedno z moich ulubionych wydawnictw i nie chciałabym, by przestało istnieć. Cenię je głównie ze względu na literaturę faktu wydawaną w ramach serii Sfery i nie tylko, ale też przeróżne powieści.

Wszystkich czytelników magnoliowego bloga proszę o trzymanie kciuków i wsparcie wydawnictwa poprzez polubienie profilu "Ratujmy Świat Książki" na facebooku. Szczerze mówiąc nie wiem, czy to pomoże, ale warto przynajmniej spróbować zrobić zamieszanie wokół Świata Książki.


- Puk, puk. - Kto tam?

No właśnie, na kogo czekacie w te Święta? Jeśli na Mikołaja, życzę Wam ciekawych prezentów (przemilczę fakt, że święty tak naprawdę pochodził z Turcji i chyba nie miał zbyt wiele wspólnego z reniferami, a co tu dopiero mówić o gadżetach spod choinki :)). Jeśli na rodzinkę, mam nadzieję, że nacieszycie się wszystkimi - bliskimi i trochę dalszymi krewnymi. Tym, którzy czekają na Boga, życzę jak najlepszego przeżycia nie tylko tych dni, ale także wszystkich następnych...

Wesołych Świąt!

33 komentarze:

  1. Proponuję zmienić czcionkę czy coś, bo znikają polskie literki i się przeczytać nie da ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, zmieniłam czcionkę i mam nadzieję, że teraz wszystko jest w porządku, bo u mnie wyświetla się poprawnie :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Wydawnictwa szkoda. Strony na facebooku nie "polubiłam", ponieważ nie wiem w jaki sposób miałoby klikanie "lubię to" pomóc wydawnictwu, zwierzętom, dzieciom z Afryki itd. Choć może ja się nie znam na komputerach :-)
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba po prostu chodzi o zrobienie szumu wokół całej sprawy - tak, by zainteresowało się nią jak najwięcej osób. Też jestem sceptycznie nastawiona, ale może akurat się uda :)

      Usuń
  3. A ja czekam na jedzenie :P I na prezenty, bo podejrzewam, co kupił mi brat i się nie mogę doczekać :) Wesołych Świąt!:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mmm, z tym jedzeniem to rozumie się samo przez siebie ^^ W takim razie mam nadzieję, że domysły się sprawdzą i jeszcze raz życzę Wesołych :))

      Usuń
  4. Nie miałam pojęcia o problemach Świata Książki, ale bardzo cenię to wydawnictwo i mam nadzieję, że się jakoś utrzyma... Będę trzymać kciuki :)
    A Tobie życzę wesołych świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, a wydawało mi się, że jestem ostatnią osobą, która o tym wspomina :) I też mam nadzieję, że będzie dobrze. Pozdrawiam :))

      Usuń
  5. Czekam na wszystko po trochu, Świata Książki bardzo mi szkoda, wciąż mam nadzieję, że uda się uratować to wydawnictwo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba tak jak ja - bo urok Świąt tkwi w całości :)

      Usuń
  6. Wesołych Świąt także Tobie! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i mam nadzieję, że takie będą ;)

      Usuń
  7. Strasznie mi przykro z powodu Świata Książki :(

    A za życzenia oczywiście dziękuję i również życzę wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  8. Koszmarna sprawa ze Światem Książki, mam nadzieję, że wydawnictwo się utrzyma.

    Dziękuję za życzenia i wzajemnie życzę cudownych, i radosnych Świat Bożego Narodzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana, ja także życzę wesołych świąt!!!:)

    P.S. W komentarzach nadal brak jest polskich znaków.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiedziałam, że Świat Książki ma takie problemy. Trzymam kciuki, aby wszystko im się dobrze ułożyło, bo robią oni świetne książki. Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę szkoda. Super wydawnictwo.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wesołych, pogodnych Świąt Ci życzę i łączę się w nadziei, że jednak ŚK nie zniknie z rynku:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. dziękuję za życzenia :)
    i wzajemnie, zdrowych i wesołych! :D

    i trzymam kciuki za Świat Książki, żeby udało mu się jednak wybronić

    OdpowiedzUsuń
  14. Wesołych świąt! i oczywiście też trzymam kciuki za wydawnictwo Świat Książki...

    OdpowiedzUsuń
  15. Spokojnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoda Świata Książki, bo czytałam wiele ciekawych książek z tego wydawnictwa. Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Radosnych i spokojnych świąt ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam Świat Książki i nie chcę, żeby przestał istnieć. Szkoda by było...
    Tobie również życzę wspaniałych, radosnych Świąt pełnych refleksji, które czasami są bardzo potrzebne:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Strasznie szkoda Świata Książki... mam nadzieję, że coś się zdziała w tym kierunku, i wydawnictwo wyjdzie z tego cało :).
    Wesołych!

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystkiego dobrego, spokojnych świąt spędzonych w ciepłej atmosferze bez pośpiechu, trosk i zmartwień, za to z pysznym jedzonkiem i radością w sercu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wesołych Świąt i bogatego Gwiazdora ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Akcja jest naprawdę fajna, chyba sama umieszczę post na blogu, bo stronę na fejsbuku już polubiłam.

    I również dołączam się do świątecznych życzeń :) Wszystkiego, co najlepsze z okazji Bożego Narodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  23. Wesołych, naprawdę dobrych Świąt!;)
    Świata Książki szkoda. Poziom czytelnictwa w Polsce nie jest aż taki niski, na pewno nie chodzi tylko o to..inaczej wszystkie wydawnictwa by upadły.

    OdpowiedzUsuń
  24. Z czytelnictwem jest kiepsko w Polsce. Moja ciocia jest tłumaczem w Rebisie i opowiedziała mi ciekawy fenomen. Wydali oni u nas "Wodę dla słoni", książkę, która robiła furorę w Stanach. Sama ją czytałam i byłam zachwycona. Jednak sprzedawała się bardzo kiepsko. I nagle pojawiła się głośna ekranizacja z Robertem Pattinsonem w roli głównej (czym byłam rozczarowana). Film zrobił taką reklamę tego tytułu, że nie dosyć, że wyprzedały się wszystkie zalegające w magazynach egzemplarze to jeszcze pojawiło się nowe wydanie, tym razem z Pattinsonem na okładce. Także jeśli nasze czytelnictwo będzie się opierało na takich "zasadach" to z pewnością długo nie pociągnie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ubolewam nad trudną sytuacją Świata Książki, ale mam niepokojące przeczucie, że na nic wysiłki czytelników organizujących fejsbukowe wsparcie. Sama oczywiście polubiłam stronę i zrobiłabym wszystko, co mogłoby chociaż w niewielkim stopniu pomóc upadającemu wydawnictwu, jednak mam wrażenie, że niestety czytelnicy nie mają wpływu na decyzje podejmowane przez wielkie przedsiębiorstwa. Szkoda, że sytuacja jest tak tragiczna. Jednak mam cichą nadzieję, że wydawnictwo jakoś wyjdzie cało z kłopotów...

    OdpowiedzUsuń
  26. To nie o to chodzi, że ksiązki się źle sprzedają, tylko sa to skutki fuzji KDC Z ŚK, co fatalnie zakonczylo sie dla tej drugiej firmy. Niestety idea polaczenia pod jednym szyldem sprzdazy patelni, drewnianych krasnali i innych pierdol oraz traktowanie ksiazek jako zla koniecznego spowodowalo odejscie wielu stalych klientow oraz obnizenie prestizu ŚK.

    OdpowiedzUsuń