poniedziałek, 31 grudnia 2012

Minął już chyba rok...


Jaki był ten rok? 

Raczej nerwowy - zwłaszcza wiosną.
Zdecydowanie muzyczny - to latem.
Pełen nowości - jesienią.
Wymagający i niemający końca (a jednak!) - zimą.


Przede wszystkim jednak książkowo-kulturowy...
Magnoliowy.

Blog zmienił w tym czasie wygląd (nawet kilkukrotnie) i w pewnym sensie tematykę (skupiłam się bardziej na literaturze faktu, inne książki zostały zdecydowanie w tyle i tak już chyba zostanie). Wreszcie znalazło się w nim trochę miejsca dla kinawydarzeń kulturalnych (mam nadzieję, że kiedyś przyjdzie czas również na muzykę).

Co najbardziej w nim cieszyło?

Coraz więcej osób kojarzy Magnolie z literaturą faktu.

Zaglądali tutaj naprawdę ciekawi ludzie - przede wszystkim tacy, którzy mieli coś do powiedzenia i najczęściej nie zostawiali komentarzy w stylu: "Fajny blog, zapraszam do mnie...".

Skoro już o ludziach mowa... Poznałam mnóstwo niesamowitych osób. Na blogi kilku z nich zaglądam regularnie, innych odwiedzam raczej rzadko,  ale równie mocno liczę się z ich opiniami.

Miałam okazję porozmawiać z kilkoma autorami książek i osobami zajmującymi się ich wydawaniem. Część tych rozmów opublikowałam.

Zmobilizowałam się do tego, by wybrać się na spotkanie z Jackiem Hugo-Baderem, wziąć udział w Targach Książki (mimo kilku przygód ze śniegiem w roli głównej...) czy zajrzeć na wystawę World Press Photo...


A co z planami na przyszłość?

Plan minimum: nadal (jakimś cudem :)) godzić bloga ze wszystkim innym.

Jest też wersja optymistyczna...

Czytać przynajmniej jedną książkę tygodniowo /w porywach do dwóch/.

Raz w miesiącu odwiedzać dowolne miejsce, które można wpisać na kulturalną listę Krakowa.

Zrezygnować z oglądania kilku seriali jednocześnie na rzecz filmów (podpatrzone u B. :)).

Nie zmieniać niczego w sposobie spędzania wakacji ^^
(fajnie było sobie pomarzyć o wakacjach...)


20 komentarzy:

  1. Ale fajne, optymistyczne podsumowanie:) Powinnam na listę swoich podsumowań dopisać jeszcze: czytać przynajmniej jedną książkę z literatury faktu na 2 miesiące, bo bardzo to u mnie kuleje, ale mam już "Dziennik norymberski" wypożyczony, więc Nowy Rok może będzie troszkę lepszy pod tym względem. I tu moje pytanie, czy oglądałaś może "Epilog norymberski", filmową wersję sztuki teatralnej z 1970 roku? Bo zastanawiam się, czy warto, a widziałam ostatnio na playtubie...

    W Nowym Roku życzę Ci: realizacji wyznaczonych celów, dużo uśmiechu i beztroskiej radości, spełnienia marzeń i zdrowia, bo jak jego nie ma, to nic innego nie może być dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia w realizacji planów - i do siego roku! Niech będzie taki, jak sobie wymarzysz:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, literatura faktu i kącik kulturalny wyszedł tutaj na dobre. Zdecydowanie ciekawiej jest i wchodząc tutaj wiadomo co znaleźć. :)
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne podsumowanie :)

    Wszystkiego najlepszego w 2013 :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne podsumowanie i życzę Ci, by nadchodzący rok jeszcze bardziej owocny niż 2012:)

    PS. Zapraszam na mojego bloga: http://zacisze-ksiazka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe podsumowanie mijającego roku :)
    życzę Ci wszystkiego co najlepsze w roku 2013, abyś spełniła wszelkie swoje marzenia oraz postanowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tą piosenkę U2 :D
    A nawiasem mówiąc zgadzam się z Miłośniczką Książek, że to bardzo ciekawe podsumowanie.. inne niż wszystkie.
    Chciałabym Ci życzyć spełnienia wszystkich marzeń, radości z życia i z prowadzenia bloga !

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana, cudownie się rozwijasz, czytasz wyjątkowe książki... Oby tak dalej, Magnolie to prawdziwa marka!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe plany :) Wytrwałości przede wszystkim, a także wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Co do kulturalnej listy Krakowa - bardzo proszę o relacje z odwiedzin tych miejsc, może i ja skorzystam i też się tam wybiorę;)
    Wszystkiego dobrego w nowym roku!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się zarówno nowe, pełne prostoty "ubranie" Twojego bloga, jak również jego ukształtowana tematyka. Sama ostatnio mam coraz mniej czasu, żeby zaglądać wszędzie tam, gdzie znajduję coś wartościowego, ale nie odmówię sobie odwiedzania Cię chociaż te kilka razy w miesiącu :). Życzę, żeby spełniły się wszystkie Twoje marzenia i postanowienia, nie tylko książkowe.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzam się z Danusią, Magnolie to marka - wartościowe książki, wysoki poziom recenzji. Cieszę się, że tu trafiłam w ubiegłym roku.

    Życzę Ci dalszego rozwoju, pomysłów i zapału!

    Pozdrawiam noworocznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe podsumowanie, nie jest oklepane tak, jak to zwykle bywa ;) Tak poza tym Magnolie to jest porządna marka!
    Mam nadzieję, że miałaś udany Sylwester ;>
    Życzę Ci samych wspaniałości w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe plany. Życzę powodzenia w ich realizacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Trzymam kciuki za realizację planów!

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne to Twoje podsumowanie :) Oby tak dalej! :))
    Pozdrawiam noworocznie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Życzę Ci spełnienia wszystkich postanowień i gratuluję sukcesów. Powodzenia na przyszłość! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Życzę powodzenia w realizacji planów :) również cenię literaturę faktu, dlatego z przyjemnością zaglądam do ciebie :)

    OdpowiedzUsuń