piątek, 29 czerwca 2012

Serial: Być jak Erica - sezon 1 (2009)


Being Erica

Ile to już razy myśleliśmy o tym, jak cudownie byłoby móc cofnąć czas i zmienić coś w naszym życiu – zdążyć na umówione spotkanie, nauczyć się do testu, nie pokłócić z bliską osobą? Zdania takie jak: „Co by było, gdyby…” rozpoczynamy z uśmiechem, ale być może robimy tak tylko dlatego, że jeszcze nikt nie dał nam szansy na powrót do przeszłości? Czy rzeczywiście tym razem zrobilibyśmy wszystko idealnie?

Pierwszy sezon serialu z pogranicza fantasy (motyw podróży w czasie), obyczajówki, komedii i dramatu w nie najcięższej formie powstał w roku 2009, jego producentem i scenarzystą jest Jana Sinyor. Odtwórcy głównych ról to Kanadyjczycy:  Erin Karpluk oraz Michael Riley, natomiast miejscem akcji jest Toronto - największe miasto Kanady. 

Ericaa nie należy do tego typu ludzi, którym można wszystkiego zazdrościć - wspaniałej pracy, niesamowitego chłopaka, corocznych wakacji spędzanych na innym kontynencie. Jej życie potoczyło się w niewłaściwym kierunku, a to z powodu kilku złych decyzji, jakie podjęła w najważniejszych momentach. Teraz los daje jej szanse naprawienia błędów z przeszłości. Kobieta przenosi się w czasie i przeżywa jeszcze raz dni, które zmieniły wszystko. Szybko odkrywa, że wcale nie jest łatwo sprawić, by życie stało się idealne...

Niemal każdy odcinek tego serialu przekonuje, że możliwości to najpiękniejsze z istniejących słów. Kiedy musimy podjąć jakąkolwiek decyzję, stoimy na rozstaju i często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że wszystko jest w naszych rękach, jesteśmy w stanie kształtować naszą przyszłość. Być jak Erica niesie z sobą jeszcze jedno przesłanie - nie warto się zadręczać tym, że popełniliśmy w przeszłości mnóstwo błędów. Być może właśnie one wpłynęły na to, kim jesteśmy.

Główna bohaterka, Erica, potrafi zyskać sobie sympatię widza. W żadnym wypadku nie jest idealna, a dzięki temu pozostaje bardziej ludzka. Ma trochę zwariowaną rodzinkę, ciekawych przyjaciół i pracuje w otoczeniu książek. Szuka miłości i szczęścia - jak każdy z nas! 

Nie jest to szczególnie ambitna produkcja, ale nastraja pozytywnie i motywuje do działania. Przypomina on znaną wszystkim zasadę, że błędów nie popełnia tylko ten, kto nic nie robi. Pod względem fabularnym Być jak Erica być może nie zasługuje na miano oryginału, ale akcja została dobrze przemyślana i zdecydowanie wciąga.

Trafiłam na ten serial zupełnie przypadkiem i nie wydaje mi się, że jest on szeroko znany i ceniony, a szkoda! Myślę, że Being Erica może spodobać się wielu osobom, a wśród nich tym, którzy lubią oglądać produkcje wywołujące uśmiech na twarzy i szukają zapewnienia, że nie tylko oni popełniają w życiu mnóstwo błędów. Ludzie często mówią, że niczego by w życiu nie zmienili, ale to nieprawda - każdy powiedział lub zrobił kiedyś coś, co najchętniej wymazałby z pamięci! Warto jednak nie myśleć o tym i iść ciągle do przodu, przed siebie...

28 komentarzy:

  1. Oto produkcja dla mnie. Klimatem kojarzy mi się z bardzo sympatycznym 'Life Unexpected'. Co prawda staram się na razie nie tracić czasu na seriale, ale może kiedyś się na niego skuszę, zwłaszcza, że niektóre seriale CW zakończą w tym roku żywot.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się naprawdę ciekawe, może kiedyś obejrzę sobie kilka odcinków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi dobrze ale nigdzie nie da się obejrzeć pierwszego odcinka... szkoda, bo zrobiłaś mi smaka :) Pozostaję przy PLL i czekaniu na Grę o tron :D

    OdpowiedzUsuń
  4. jeszcze nie miałam okazji oglądać, ale wygląda na ciekawy
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mam nigdzie możliwości obejrzenia tej serii, więc muszę tym razem obejść się ze smakiem:-(

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tym serialu, a brzmi całkiem fajnie, powinien pasować do wakacyjnego luzu :) Można go obejrzeć gdzieś online ewentualnie ściągnąć?

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się ciekawie. Może zacznę go oglądać w wakacje:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam jakiś czas temu i mimo iż fajny, ciekawy i polubiłam główną bohaterkę to nie przetrwaliśmy razem próby czasu. Ale kto wie może w ramach wakacyjnego lenistwa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Serialomaniaczce nie trzeba powtarzać dwa razy ;) Zapoznam się z tym serialem i zobaczę czy przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  10. serialowa nie jestem, więc raczej nie trafię na te produkcję, chociaż wydaje się być ciekawa.

    Cofnąć się w czasie? niekoniecznie. Każda zmiana niesie za sobą inne zmiany ( efekt motyla), więc jeśli jesteśmy szczęśliwi po co coś zmieniać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje się być przyjemną odskocznią od codzienności, więc czemu nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O serialu nigdy wcześniej nie słyszałam (aż dziwne), ale opisem bardzo mnie zaciekawiłaś. Myślę że poświęcę mu trochę czasu wolnego w okresie wakacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. OO ciekawy serial, muszę zerknąć nań ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam o nim, może zacznę oglądać

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawie się zapowiada, chętnie obejrzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Taka maniaczka seriali jak ja o "Being Erica" jeszcze nie słyszała! Jak gdzieś dorwę, na pewno obejrzę;) Tematyka ciekawa, więc myślę, że będzie to kolejna fajna śniadaniowa obyczajówka;)

    OdpowiedzUsuń
  17. O, chyba się rozejrzę, bo ostatnio cierpię na wielki serialowy głód. Próbowałam oglądać "Chirurgów", ale nie bardzo przypadli do gustu ani mi, ani mojemu mężowi...

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy film na gorące, wakacyjne dni:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kurcze, uwielbiam takie seriale!! Muszę go załatwić.

    OdpowiedzUsuń
  20. Znam bardzo wiele serialu, na wet jeżeli nie z oglądania to ze słyszenia,a o tym jeszcze nie słyszałam. Uwielbiam motyw podróży w czasie, więc na pewno zainteresuję się bliżej ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. O serialu nie słyszałam, ale chyba się rozejrzę. Trochę obawiam się tego motywu podróżowania w czasie, ale zobaczymy. Muszę sama się przekonać.

    OdpowiedzUsuń
  22. Chętnie bym obejrzała, ostatnio właśnie zastanawiałam się, jaki nowy serial zacząć oglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Oj, ja jestem osobą kompletnie nieserialową, niefilmową i nietelewizyjną. Rzadko robię wyjątki, więc raczej odpuszczę tym razem. :)

    P.S. Jak matura? Mogę gratulować? Ja się pochwalę, że zdałam generalnie świetnie. Nawet ta durną matmę, która jest moją zmorą od podstawówki na 40%... :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja nie słyszałam o tym serialu, ale i tak na razie nadrabiam zaległości w oglądaniu np. How I met Your Mother lub Gra o Tron :P także najpierw to, potem kolejny.

    OdpowiedzUsuń
  26. Zaciekawiłaś mnie tym serialem niezmiernie. Jakoś do tej pory nigdy mnie nie zainteresował. A akurat nie mam co oglądać (eh te wakacje! :P) to chętnie zacznę Being Erica :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Już dołącza do mojej listy "do obejrzenia" :)

    OdpowiedzUsuń