niedziela, 20 maja 2012


Po drugiej stronie bloga to cykl luźnych rozmów z ludźmi, którzy prowadzą blogi - głównie te książkowe. Jak dobrze znasz tych, do których zaglądasz codziennie? Ile nowych znajomości jeszcze przed tobą? 
W tym tygodniu miałam okazję porozmawiać z Klaudią 
- autorką bloga Librairie


Którego z bohaterów literackich przypominasz?

Wydaje mi się, że nie przypominam żadnego. Przede wszystkim dlatego, że każdy jest zbiorem innych cech, które go charakteryzują i dotąd nie spotkałam żadnego bohatera, do którego byłabym podobna. No chyba, żeby myśleć o fobiach – podobnie jak Ron Weasley boję się pająków :]

Jakie miejsce - istniejące w rzeczywistości lub w książce - nazwałabyś swoim domem?
Swoim domem nazwałabym miasto, w którym mieszkam, a mianowicie Chorzów w województwie śląskim. Tutaj się urodziłam i wychowałam, chodziłam (i nadal chodzę) do szkoły. Z tego miasta pochodzi moja rodzina (do kilku pokoleń wstecz), a także są tu wszystkie osoby, które kiedykolwiek coś dla mnie znaczyły.

Czy pamiętasz lekturę i osobę, dzięki którym rozpoczęła się twoja przygoda z czytaniem?

Pierwszą samodzielną lekturą była książka „Nie płacz koziołku” przeczytana w drugiej klasie podstawówki, zainicjowana została przez wychowawcę jako lektura przymusowa, ale poważna przygoda pojawiła się wraz z przeczytaniem pierwszej części Harry’ego Pottera w klasie czwartej. Od siostry ciągle słyszałam, że jest lepsza od filmu i w końcu sama musiałam się przekonać, jaka jest prawda :)

Jak to się stało, że założyłaś bloga?

Pewnego dnia pomyślałam sobie, że chciałabym prowadzić dziennik książek, które przeczytałam. Z racji tego, że jakoś niezbyt byłam przekonana do pisania czegoś takiego w zeszycie to pojawił się pomysł z blogiem. Wtedy w mojej głowie pojawiła się myśl, że „nikt inny czegoś takiego nie ma” i będę pierwsza. Srogo się myliłam, ale nie żałuję. Wtedy nie wiedziałam, że będę pisała recenzje, myślałam raczej o wklejaniu okładek i opisów. Opinie pojawiły się dopiero po tym, jak ktoś z czytelników (o dziwo, jacyś się znaleźli!) stwierdził, że myślał, iż tam będą również moje opinie. No to zaczęłam pisać.

Masz jakieś szczególnie książkowe marzenie? Planujesz napisać powieść, zostać bibliotekarką, wydawcą, krytykiem? 
Marzenie związane z książkami? Hmmm… Oczywiście, że jest! Książki to bardzo ważna część mojego życia, więc chciałabym napisać własną (póki co poprzestaję na opowiadaniach :)), chciałabym również pracować w jakimś wydawnictwie, sama zostać sławną recenzentką (ach, te marzenia ściętej głowy!). Bibliotekarką raczej nie powinnam zostawać, z dość dziwnego powodu – nie przepadam za pożyczaniem komuś książek. 

Jaki tytuł nosi najbardziej wartościowa spośród książek, które przeczytałaś w tym roku?
Na to odpowiedzieć mogę tytułem „Sto dni po ślubie” autorstwa Emily Giffin. Pokazuje, by nie ulegać chwilowym pokusom, ponieważ czasem to gra niewarta świeczki i można potem żałować.

Czy istnieje taka piosenka albo film, przy których zapominasz o całym świecie?
W ostatnim czasie jest to cover piosenki „Just a dream” (Nelly) w wykonaniu Sama Tsui’ego i Christiny Grimmie oraz „Your call” – Secondhand serenade – piękna melodia i tekst sprawiają, że mam ochotę słuchać tych piosenek i słuchać i nie przestać.
Filmów również jest cała masa, więc pozwolę sobie kilka wymienić: „Gwiezdny pył” – przystojny aktor, śliczna aktorka i fabuła z magiczną otoczką J ; „Pamiętnik” – chyba nie muszę wyjaśniać, przepiękny film; no i nie mogło zabraknąć „Harry Potter i Więzień Azkabanu” – po prostu uwielbiam. Nie potrafię powiedzieć, ile razy widziałam te filmy :)

Blog to twój „wielki sekret”, czy raczej wiedzą o nim wszyscy znajomi?
Wspominałaś coś o prostych pytaniach, tak? :) Prowadzenie bloga nie zaliczyłabym do moich „wielkich sekretów”. Znajomi wiedzą, że czymś takim się zajmuję, ale raczej mało zna adres, ponieważ czytanie to dla nich bardziej forma rozrywki, niż rozwodzenie się nad treścią i formą. Moja rodzina wie, ale również nie zna linku, choć na dobrą sprawę to bardzo łatwo w sieci go odszukać  :] Lubię opowiadać o blogu, w końcu to moje internetowe dziecko!

Lubisz zarażać ludzi pasją czytania?
Staram się, choć jak już napisałam wyżej – nie przepadam za pożyczaniem komuś książek. Zawsze boję się o to w jakim stanie wrócą do mnie z powrotem, jednakże zdarza mi się komuś coś wcisnąć, bo ‘musi zapoznać się z tą powieścią!’. W rodzinie czyta mama (od czasu do czasu) i siostra (również od czasu do czasu, choć biblioteczkę również posiada :]).  Kiedy czytam wszędzie gdzie tylko mogę to zastanawiam się, czy to, że czytam ‘na widoku’ spłodzi w czyimś umyśle pomysł: Też chcę! Mam nadzieję, że kiedyś się tak zdarzyło :}

Książki, nowi znajomi, kontakt z wydawnictwami… - Co jest najlepsze w tym naszym blogowym świecie?
W blogowaniu najważniejsza dla mnie jest wymiana informacji, a co za tym idzie poznawanie nowych pozycji literackich i osób, które je przedstawiają. Kontakt z wydawnictwami jest również tą przyjemną stroną, lecz i ona niesie za sobą jakieś wyrzeczenia (np. własne książki stoją na półce po kilka miesięcy).  Dzięki prowadzeniu bloga wyznaczyłam również sobie jakiś cel, który codziennie przypomina mi o tym, bym nie zamykała się na jednej książce i poznawała coś nowego, świeżego.

Podaj tytuły trzech książek, które twoim zdaniem każdy powinien przeczytać w swoim życiu.
Duma i uprzedzenie – Jane Austen
Opowieści z Narnii: Lecz, Czarownica i Stara Szafa – C.S Lewis
Jeżycjada: Kwiat kalafiora – Małgorzata Musierowicz

*
Bardzo dziękuję Klaudii - przede wszystkim za to, że odważyła się odpowiedzieć na pytania jako pierwsza! :) Już niedługo zaproszę kolejną osobę do podzielenia się myślami na temat swoich pasji, bloga, planów i marzeń.

42 komentarze:

  1. Świetne, pomysł naprawdę rewelacyjny :)
    I odpowiedzi jaki...można się wiele dowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa rozmowa :) I to jest dobry sposób na promowanie osób z blogowego światka!
    PS Dopiero teraz zauważyłam Twój Magnoliowy banerek z czerwonym obcasem - zacny :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło dowiedzieć się czegoś o ludziach, których blogi się odwiedza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna zabawa i ciekawe odpowiedzi ; ))

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z Maialis - fajnie jest się czegoś dowiedzieć o "blogowych znajomych" :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo, bardzo, ale to bardzo podoba mi się pomysł na takie rozmowy! Klaudia wydaje się być niezwykle miłą dziewczyną, dobrze się czyta ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesująca zabawa i ciekawy "wywiad":)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Łoo! No proszę! Świetna sprawa! :) I ile się o Klaudii dowiedziałam. :) Wybierasz się może na dziennikarstwo? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny wywiad! Bardzo podoba mi się ten pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wpadłbym na taki pomysł, ale bardzo oryginalny. Tylko nie wiem czy tych wszystkich zabaw nie jest za dużo. Zamiast pisać recenzje, my odpowiadamy na pytania. Nie mam zamiaru krytykować, ale takie spostrzeżenie przyszyło mi do głowy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy pomysł z tą akcją:)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo fajna akcja :)
    i ciekawe pytania :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna akcja! Czekam na kolejne pytania i odpowiedzi. Lubię je czytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny sposób na poznanie bliżej innych blogerów! :) Czekam na kolejny wywiad, strasznie mi się podobało! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy wywiad. Miło się go czytało. Osobiście nie lubię jednak tego typu akcji jeśli chodzi o moją osobę, gdyż zbyt mocno cenię sobie moją prywatność.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne. Całą rozmowę czytałam z uśmiechem na ustach. Bardzo fajny pomysł. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Trudno się nie zgodzić, czytało się bardzo ciekawie. Szczególnie, że odpowiedzi są na prawdę zajmujące, a pod ostatnią odpowiedzią podpisuję się rękami i nogami.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo sympatyczna dziewczyna i ciekawe pytania zadalas : )

    OdpowiedzUsuń
  19. świetny blog !
    obserwuję i zapraszma tutaj : http://magicznypedzel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny pomysł! Bardzo miło poczytać:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny blog ! również boję się pajkąków chociaż mieszkam z 6 różnymi gatunkami pająków -,- obserwuję i zapraszam http://magicznypedzel.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja już powiedziałam to co miałam do powiedzenia :)
    Czekam na wywiady z innymi osobami, a tymczasem dziękuję za zaproszenie mnie do tej rozmowy :*

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę przyznać że to świetny pomysł ;) A i odpowiedzi ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Harry Potter to jednak przełomowa książka - sama znam wiele, wiele osób, które to właśnie od tej historii zaczęły swoja przygodę z książkami! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Fantastyczny pomysł na cykl!!!!! Bardzo ciekawe pytania:):) GRATULUJĘ:*

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ciekawy pomysł :) Czytanie pierwszego wywiadu sprawiło mi przyjemność. Będę zaglądała na Twojego bloga w oczekiwaniu na więcej :)))

    OdpowiedzUsuń
  27. bardzo ciekawy pomysł:) Wywiad bardzo ciekawy:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zgadzam się, że "Dumę i uprzedzenie" powinien każdy przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  29. uwielbiam wpisy odpowiadajace na pytania, mozna Was troche dzieki temu poznac :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dawno mnie tu nie było...

    Harry'ego Pottera uwielbiam, zarówno filmy, jak i książki. J.K.Rowling dokonała czegoś niezwykłego i niesamowitego, bo stworzyła nowy świat.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ale fajny pomysł ;D
    Kiedy następny wywiad?;D

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny pomysł. Gratuluję:)
    Czekam na kolejny wywiad:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Też lubię opowiadać o blogu.

    OdpowiedzUsuń
  34. Możesz nadesłać pytania chętnie odpowiem . O blogu mogę opowiadać .

    OdpowiedzUsuń